niedziela, 25 grudnia 2016

9 powodów,dla których warto jest mieć psa.

Większość ludzi w dzisiejszych czasach uważa,że pies to zbędny wydatek,fanaberia,kłopot.Za dużo kosztuje,trzeba z nim wychodzić,nie ma gdzie zostawić w wakacje,należy sprzątać nieczystości itd.W dzisiejszych czasach bardzo dużo słyszy się o okrutnych przypadkach znęcania się nad zwierzętami oraz nieodpowiedzialności właścicieli wobec swoich pociech.
Powiem to otwarcie:NIE UFAM LUDZIOM,KTÓRZY NIE LUBIĄ PSÓW!

Bo ja naprawdę nie potrafię zrozumieć jak można nie doceniać tak wspaniałej istotki.
Pies daje Ci niewyobrażalne pokłady szczęścia,zmienia twój punkt widzenia i pozwala na nowo odkryć siebie.Nie chcę nawet sobie wyobrażać jak wyglądałoby moje życie bez Figi...pewnie byłoby nudne,szare i bez polotu.


1.Pies odkrywa nasze prawdziwe ja:


Gdybym nie znalazła Figusi,to nigdy nie przypuszczałabym,że mogę bez żadnego obrzydzenia czy wstrętu wyciągać jej śpioszki z oczu lub narażać swój portfel na tak kosztowne wydatki.Nigdy nie domyślałam się nawet,że jestem gotowa wstawać o 8 nad ranem,kiedy mam do szkoły na 11 i to tylko,dlatego żeby mój piesełek mógł się spotkać ze swoją psiapsiółką na spacerku.Nie sądziłam,że będę w stanie dzielić się swoim talerzem,łóżkiem(i to znaczną jego częścią) czy półką w łazience.

2.Pies sprawia,że stajemy się dojrzalsi:


Uczymy się podejmować słuszne decyzje,dbamy o dobro naszej pociechy i robimy wszystko by była ona szczęśliwa,spełniona,zdrowa i niczego jej nie brakowało.Musimy pamiętać o szczepieniach,spacerkach,kupnie ciepłego ubranka na zimne dni/ostrzyżeniu w lato,aby psowi nie było za zimno/ciepło.Powinniśmy zawsze brać odpowiedzialność za poczynania naszego psa,tak więc wypadałoby go wytresować i poświęcić na to dużo czasu,by potem nie było przykrych niespodzianek.

3.Pies przyczynia się do poprawy naszego zdrowia:

Wiadomo,że każda dziewczyna marzy o szczupłej sylwetce,a kto może nam w tym pomóc jak nie nasz merdacz.Jest on świetnym kompanem do biegania i pływania,spacerów(ale to oczywiste) oraz podczas jazdy rowerem/na rolkach.Także chodzenie po zoologicznym może być świetną rozgrzewką.Poranne przebieżki poprawiają nasze samopoczucie,dotleniają mózg i pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy.

4.Pies jest naszym najlepszym przyjacielem:


On nas nie ocenia,nie zostawi w trudnej sytuacji,pocieszy gdy jest źle i zawsze sprawi,że na naszej twarzy zagości uśmiech.Daje nam poczucie wartości,które sprawia,że czujemy się dla niego ważni.Zawsze gdy wracam ze szkoły do domu i ten mały kudłacz skacze ze szczęścia i piszczy na mój widok to tak szczerze...nie potrafię sobie wyobrazić jak bardzo ona mnie musi kochać.Jak bardzo jej na mnie zależy i za mną tęskni gdy mnie nie widzi.To pokazuje,że nasza więź jest trwała i to się nigdy nie zmieni.

5.Pies to powód do dumy:

Na pewno każda z nas miała taką sztuczkę,której bardzo chciała nauczyć swojego czworonoga i wreszcie się udało!Możesz ją wreszcie zaprezentować znajomym,a oni patrzą i wywalają gały...to piękne uczucie.Uwielbiam stać pod galerią i sztuczkować z moim Figiem,wtedy widzę miny tych wszystkich ludzi,które są bezcenne.

6.Pies uczy nasz szczodrości:

Tutaj nie muszę się chyba za bardzo rozpisywać...
Nowiutkie piłki,szarpaki,frisbee,obroże,szelki,smycze,aporciki,ubranka-to jest po prostu coś pięknego.

7.Pies odkrywa nasze pasje:

Szczerze mówiąc przed Figą nie miałam zainteresowań,hobby ani pasji.Zawsze chciałam się czemuś oddać i poczuć,że jestem w czymś dobra,ale cóż...chyba nie było mi to pisane.Jednak,kiedy tylko zobaczyłam,że mój kulek się tak łatwo uczy to postanowiłam,iż zajmę się jej tresurą.I tak spędziłyśmy prawie dwa i pół roku.Na spacerach,sztuczkach,chodzeniu po zoologach i przeczytaniu masy psich książek.

8.Zawieramy nowe znajomości:

Każda psiara ma swój orszak spacerowy,z którym spędza większość wolnego czasu.Ja dzięki Fidze poznałam naprawdę świetnych ludzi.Wiadomo,że dobrze czujesz się przy kimś kto podziela twoje zainteresowania i zawsze możecie się wymienić ciekawymi informacjami,które mogą być przydatne oraz ploteczkami z psiego świata.Dobrze też jest mieć kompana(nie tylko w postaci psa) do biegania lub chodzenia na agilitki.My z Figiem prawdopodobnie zaczniemy na początku roku,więc jak ktoś chętny...niech się zgłasza!

9.Pies daje nam szczęście i miłość.


Może sprawić,że częściej się śmiejesz i daje Ci niewyobrażalny pokład uczuć.Ten punkt jest tak oczywisty,że nawet nie będę go opisywać.Po prostu psiak nas kocha i stara się zadowolić,obsypuje ciepłem i miłością.




Podsumowanie:

Pies to taka ampułka szczęścia.Nasz anioł stróż,przyjaciel i dziecko.Zmienia nasze życie,czasem wywraca je do góry nogami i opróżnia nasze portfele(nie mówiąc o talerzach),ale koniec końców to życie staje się lepsze,ciekawsze,bardziej interesujące i wreszcie ma sens.






8 komentarzy:

  1. Zdecydowanie zgadzam się z każdym z tych punktów. W sumie nie mogę powiedzieć, że wszystkie swoje pasje odkryłam dzięki mojej Herze, ale tak naprawdę pozwoliła mi dostrzec te najważniejsze. Pies jest zdecydowanie motywacją... do wszystkiego! :)
    Pozdrawiamy cieplutko i zapraszamy też do siebie.
    www.herartes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to napisałaś. Wszystko co tu jest - sprawdza się w moim życiu. Myślę, że zostanę przy tym już na zawsze, przy ćwiczeniach, przy psie, przy ciągłym poznawaniu siebie.
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    http://czekoladowy-team.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 😀 te słowa naprawdę dużo dla mnie znaczą 😊

      Usuń
  3. Tak ja nigdy przedtem nie wyobrażałam sobie ze będę mogła myc kogoś ufajdanym w kupie lub w innych ochydnych rzeczach 😜
    http://skundlowani.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze rok temu nie wyobrażałam sobie żyć z psiakiem. Teraz wiem, że to najwspanialsza rzecz, jaka mnie w ostatnim czasie spotkała. Zyskałam prawdziwego przyjaciela, odkryłam w sobie nowe pasje i na pewno stałam się bardziej odpowiedzialna.

    OdpowiedzUsuń